Rindu Ibu (walau dalam jauh aku akan selalu mengingat mu Ibu)

Berselimutkan rindu..

Berlafaskan Nama indahmu..

Ialah Syair jiwa teman malamku..

Dikala kemilau indah itu jauh dari dekapku..

Disaat dunia telah terjaga..

Dikala mimpi-mimpi hiasi langit-langit jiwa..

NafasKu takkan biarkan ia berlalu..

Detik nafas syahdu hadirkan sujud-Ku tuk muliakan engkau Wahai Ibuku..

Ialah lafas dinadiku yang tak mampu jauh darimu..

Bagai diiringi kemilau pelangi, ialah kehangatan senyummu yang menyapa mimpiku..

Tentang satu rindu yang hiasi lelapku..Sentuh itu begitu indah Ibu..

Terbayang berjuta kasih yang tak mampu terlukis ditiap lafas..

Terbayang tetesan kalbu yang tak lelah muliakan Aku, disaat jiwaku terbelenggu oleh noda Waktu ..

Terbayang paras lembut itu tak henti ingatkan aku tuk mengingat-Mu..

Terbayang sosok indah itu dekap aku disaat keramahan cinta berlalu..

Wajah hangat itu adalah anugrah kalbu jiwaku..

Ialah Ibu…

Dalam jauh akan ku ingat…

kasih mu sungguh abadi tak kelam akan waktu…

Satu Tanggapan to “Rindu Ibu (walau dalam jauh aku akan selalu mengingat mu Ibu)”

  1. kasih ibu tiada duanya didunia..

Tinggalkan Balasan

